Dag 4 - Halong bay

15 juli 2015 - tp. Hạ Long, Vietnam

Dag 4 - Halong bay
Helaas allebei vannacht niet veel geslapen, maar dat overleven we wel. Na het ontbijt gingen we kajakken. Wauw! Zo vet! Gingen onder een grot door en kwamen bij een watertje aan tussen hele grote rotsen met allemaal groene bomen er op. We waren de enige daar en was heel rustgevend. Het enige wat je hoorde waren de peddels en de krekels. Toen we weer terug gingen, kwamen we bij een rots met allemaal apen. Ook allemaal schattige baby aapjes. Leuk! Daarna met de boot weer terug naar het vaste land :( om vervolgens met een omweg van zo'n 4,5 uur via Hanoi naar Ninh Binh te gaan. In Hanoi zijn we naar ons hotel gegaan waar we eerder waren verbleven; daar konden we onze koffers achterlaten. Vervolgens is het ons nu gelukkig wel gelukt om te pinnen en hebben we in hetzelfde restaurantje gegeten als eergisteren. Leuk om te zien dat de mensen hier van jouw probleem hun probleem maken. We hadden 40 min om wat te eten en ze hebben er alles aan gedaan zodat we precies op tijd klaar waren. Terug in het hotel hadden ze een kamer voor ons klaargemaakt zodat we een douche konden nemen, maar dat hebben we maar niet gedaan. Lindsay had de dag ervoor al een recensie op tripadvisor gezet en een medewerker vertelde enthousiast dat ze het gelezen hadden en het zo leuk vonden! Haha. Toen we werden opgehaald door de taxi werden we door een vrouwtje en twee mannetjes begeleid over de straat als een soort bodyguards, zodat we veilig in de taxi konden stappen om naar de sleeping bus te gaan. Nou, die sleeping bus was ook weer een hele ervaring. Waren allemaal ligstoelen met dekentjes en gratis wifi. Alles moet wel even een uur laden, maar ja in een sleeping bus heb je tijd zat toch? Als het goed is worden we bij het busstation opgehaald door het hotel en dan morgen de omgeving van Ninh Binh verkennen!

1. Thea:
    15 juli 2015
    Hallo dames,
    Wat een verhalen allemaal. Toch wel leuk dat jullie door iedereen zo goed worden geholpen. Jullie lijken wel prinsesjes haha. Ontzettend leuk om jullie ervaringen om deze manier te kunnen volgen. Dikke kus xxxxx
  2. Carolien:
    15 juli 2015
    hallo dames

Leuk om jullie zo te kunnen volgen en op de hoogte te blijven van de avonturen die jullie meemaken. Veel plezier in de "Harry-Potter-slaapbus",

Groetjes Carolien en Mike